rešerše webu







3.1.2010, ToSiPiš.cz: HOMEMarketingový plánReklama, marketing

maják na útesu

Chcete zlepšit svou prezentaci před potenciálními zákazníky? Přestaňte se zaměřovat výhradně na technologii Facebooku a různých blogů. To jsou pouhé nástroje. Pokud chcete zaujmout a být úspěšní, musíte být schopni vyprávět svůj příběh. Potencionální zákazníci musí vědět kdo jste, proč jste lepší a co si myslíte. Řekněte jim to…

Storytelling

Když jsme v letech 2008–2009 pomáhali s rozjezdem mezinárodních workshopů Anomalia, zaměřených na 3D animaci, potvrzovalo se tradiční komunikační pravidlo: Vyprávění příběhů je pro dobrý animovaný film zásadní. Kvalitní příběh musí být nosným prvkem celého díla, jinak se i sebekvalitnější animace zvrhne v pouhou přehlídku technologických možností.

U filmu kvalitní storytelling samozřejmě očekáváme. Stejně klíčovou roli však příběh hraje i v redakční tvorbě nebo v marketingu. Jak například nedávno poznamenal server Small Business Trends v jednom svém článku, absence příběhu patří k jednomu z nejčastějších nedostatků malých a středních podnikatelů a to i v USA.

Vůbec však nezáleží na oblasti vašeho podnikání. Není rozhodující jestli pracujete v médiích, jestli prodáváte automobilové doplňky, zda vlastníte kadeřnictví nebo provozujete regionální pekařství na rohu. Unikátní příběh může být součástí každého podnikání. Stačí ho objevit, definovat a vyprávět zákazníkům.

Co si tedy potencionální zákazníci představí, když uvidí váš web nebo uslyší vaše jméno? Baťa obouval celý svět. Co děláte vy? Proč jste se vstoupili na trh? Kdo jste? Vyprávějte svůj příběh. Každý živnostník a každý malý podnik má svůj jedinečný příběh. Pokud chcete být na trhu úspěšní, zaměřte se na své vyprávění.

Váš příběh samozřejmě musí být opravdový. Nesmí být vylhaný. Pokud jste úklidová firma, používáte ekologicky šetrné výrobky? Máte zajímavého klienta, který může být uváděn ve vašich referencích? Děláte něco i pro druhé? Jste v něčem jedineční? Zjistěte to a sdělte to ostatním.

Nevíte si s hledáním svého příběhu rady? Rádi vám váš příběh pomůžeme objevit. Nepodceňujte to! Kontaktujte nás a vyžádejte si další informace.

Marketing je vyprávění příběhů

Jak důležitý je příběh a klíčová myšlenka? V literatuře zaměřené na marketing se často zmiňován příběh o obchodní nabídce ve výtahu. Jistý nenápadný muž bez patřičných známostí se chtěl dostat k jednomu z těch velkých šéfů velké nadnárodní korporace, což ale nebylo témě možné. Velcí šéfové žijí za hradbou recepčních, sekretářek a všelijakých asistentů. Běžný člověk nemá šanci se s nimi setkat. O schůzku s takovou nickou nemají velcí šéfové zájem…

Tenhle muž ale našel jedno nechráněné místo: veřejný výtah! I tento velký šéf totiž jezdil do své kanceláře v jednom z horních patrech mrakodrapu veřejným výtahem. Do veřejného výtahu mohl samozřejmě nastoupit kdokoli další, čehož náš nenápadný hrdina využil. Nyní měl přibližně minutu a půl na to, aby dotyčného velkého šéfa zaujal.

No jen si to představte! Co klíčového byste na své činnosti zdůraznili, pokud byste měli sotva 90 sekund. Co děláte tak jedinečného? Jaké poskytujete svými službami či produkty výhody? Jak to říci, abyste nic podstatného nevynechali?

Jste v situaci, která se možná nebude opakovat. Musíte mít krátký příběh, kterým dokážete zaujmout. Musíte vyházet všechna zbytečná slova a klišé, musíte se zbavit nejistoty, musíte zdůraznit nosnou myšlenku a učinit ji zajímavou. To je schopnost precizně kombinovat fakta a myslet na emoce svého posluchače. A opět platí: Váš příběh musí být opravdový. Nesmí být vylhaný.

Rádi vám pomůžeme s vaší mediální prezentací na webu, v tisku nebo v sociálních komunitách. Kontaktujte nás. – Pomůžeme vám váš příběh najít, definovat a sdělíme ho i ostatním.

Nejste si jistí, jaký je, nebo jaký by měl být váš příběh? Rádi vám ho pomůžeme definovat. Kontaktujte nás a domluvte si s schůzku s naším zástupcem. Nenechte se o svůj příběh připravit. Přiblíží vás k zákazníkům i k obchodním partnerům.






Související články


Příběh agentury abcRedakce.cz

A jaký je příběh naší rešeršní, ghostwritingové a copywritingové agentury abcRedakce.cz?

Přečtěte si ho na našich oficiálních stránkách v článku Příběh agentury abcRedakce.cz.


›› Zpět