30.7.2008, ToSiPiš.cz: HOMESEO optimalizaceVýzkum, analýzy

třetí česká kniha o SEO

Neuplynul ještě ani půlrok od vydání knihy SEO – Search Engine Optimization a na českém knižním trhu se objevila další příručka pro optimalizaci webových stránek, tentokrát z pera českého autora. Pominu-li podobně nabubřelý a nepravdivý reklamní slogan, který provázel již konkurenční titul z počátku tohoto roku (v tomto druhém případě zní „Vychází první český průvodce SEO – optimalizací stránek pro vyhledávače!“), nelze knize Michal Kubíčka vytknout téměř nic!

Velký průvodce SEO je opravdu obsáhlý! Poskytuje ucelený pohled na problematiku SEO a jistě bude užitečnou pomůckou pro začátečníky i pokročilé SEO konzultanty. Autor nejprve fundovaně rozebírá teoretické základy internet marketingu, aby se pak již podrobně a nerušeně mohl věnovat základům SEO, optimalizaci stránek ve zdrojovém kódu, budování zpětných odkazů, reklamním systémům PPC, SEO analýzám a rovněž nepovoleným praktikám (Black Hat SEO)

Součástí textu knihy je také kapitola nejfrekventovanějších otázek a odpovědí na ně, příloha užitečných internetových odkazů i samostatné CD a řadou užitečných nástrojů (některé na zkoušku, jiné k plnému využití). Nesmírně cenné je zaměření celé publikace na české prostředí, kdy se detailně věnuje v tuzemsku fungujícím vyhledávačům, práci s českými klíčovými slovy a prostor věnuje i úvahám nad českým myšlením.

Spolu s knihou se do širšího povědomí dostává i autorův web http://seokniha.cz/, který vznikal souběžně s knihou a řada informací se proto souběžně nalézá na obou místech. Na druhou stranu nikdo neříká, že na webových stránkách nelze najít věci, které kniha neobsahuje a naopak...

Kniha bude díky své přehlednosti a konkrétnosti jednoznačným přínosem pro všechny, kdo to se SEO myslí vážně. Sděluje konkrétní postupy, může být inspirativní a celou problematiku SEO zároveň zbavuje jisté tajemnosti, což je jenom dobře.