rešerše webu







2.2.2016, ToSiPiš.cz: HOMEInternetový marketingReklama, marketing

Špatný copywritingový text

Jak by kvalitní copywriting neměl vypadat? Přinášíme vám několik dalších ukázek.

V předešlých článcích jsme si například zdůraznili, že copywriter v nabídce nesmí lhát a vysvětlili jsme si, co je vůbec úkolem reklamního textaře. Zatímco jazyková chyba vznikne z nepozornosti či nedostatku času, nepoctivost je morální závada, který zpochybňuje nejen celou práci reklamního textaře, ale i nabídku jeho klienta.

Ukázali jsme si také, že při své práci by měl copywriter přemýšlet. Ne každý nápad, který pobaví spolupracovníky, je totiž k propagaci skutečně ten pravý. Do této oblasti spadá i náš dnešní fotografický pelmel.

Sami například můžete při pohledu na úvodní fotografii posoudit, nakolik je pro vás atraktivní představa, že si jdete koupit zlevněné léky. Nebo vás vědomí, že kupujete léky na hranici exspirace, vnitřně blaží? Jaké jiné sdělení však hledat v názvu Slevolékárna na obrázku výše? Možná měl jen jeho tvůrce špatně nastavené požadavky od svého zadavatele. Výsledek je nicméně rozpačitý.

Chybný reklamní text

Text zobrazený na dnešní druhé ukázce zřejmě nevytvářel žádný profesionální copywriter, ale to vůbec nevadí. Vždyť vývěsní štíty s ručně napsanou akční nabídkou si živnostníci odedávna psali sami. Běda ale, když si po sobě text nepřečtou… Zbytečně mohou být druhým pro legraci. Co se totiž skryje v dlouhém textu, to je v nadpisu vidět hned.

A do třetice ukázka k marketingového textu, který týden co týden dostává jeden z našich klientů, zahradník Tomáš Kavka a jeho paní.

Nesmyslná reklamní nabídka

Když už si nějaká agentura dá práci, že se své nabídky rozhodne personalizovat, měla by se postarat i o správné skloňování. Chyba ve jménu zákazníka, to je přece ten nejméně šikovný překlep. Zvlášť když v tomto případě může vzniknout dojem, že agentura oslovuje nějakého ptáka. Pro příště tedy „Vážená paní Kavková,“ ale opraví to někdo někdy?

Pokud se o psaní reklamních textů chcete dozvědět více, inspiraci najdete například v našich článcích:

Někdy ale bývá nejlepší oslovit k vytvoření marketingového textu profesionály. Náš copywriting je vám k dispozici.






›› Zpět