rešerše webu







14.1.2016, ToSiPiš.cz: HOMECopywritingReklama, marketing

Vytvoření názvu firmy

Vytváření názvů se věnujeme víc jak deset let. Od chvíle, kdy vyšla kniha Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky se však ještě více snažíme sledovat aktuální trendy firemního názvosloví a konfrontovat je s našimi vlastními zkušenostmi.

Některými obchodními názvy jsme šokováni, jindy jsme mile překvapeni. Následuje výběr našich postřehů z nedávné doby.

Vytvořit název firmy

Česká zásilková služba FOFR ? Báječný nápad, zvlášť když je těžké je pro jejich rychlost vůbec vyfotit. – Každpádně dáváme palec nahoru. Název je vtipný, originální, snadno zapamatovatelný, krátký a bez interpunkce. Zadavatel musel také projevit nezbytnou odvahu. Už jen pro odhodlání lišit se. Navíc je to přeci jen slang. Výsledek je ale výtečný.

Vymyslet obchodní název

Nazvat řeznictví podle zvuku, jaký vydává dobytek, to je trochu černý humor, předpokládejme však, že tvůrce neměl na mysli ono příslovečné „Múúú“ poslední. Jinak je to název v prvé řadě originální a vtipný. Vcelku snad také zapamatovatelný, byť s drobnými komplikacemi z hlediska tří „ú“ s interpunkcí je třeba počítat. Forma zápisu je zřejmě největší problém, ale což, nic není dokonalé a nějaký kompromis se udělat musí.






Co zní trochu rozpačitě, to jsou webové stránky www.muuupisek.cz. Kdo je to Mupísek? Nebo je to Městský Úřad Písek? Ve skutečnosti jde o modifikaci zkratky Maso Uzeniny Písek. Zapamatovat si ale tři „u“ se opět ukazuje jako drobný problém. Celkově tedy dobrý nápad, jen ho možná bylo dobré trochu dopilovat. Pokud ale nechceme být zbytečně přísní, berme „Múúú Písek“ jako OK název.

Pozor na špatný název firmy

Vyjednat si stavbu s developerskou firmou jménem FRNKOSTAV ? No, nevím. Neevokuje sloveso „frnknout“ spíš něco nevhodného? Když si je objednáte, nemáte pocit, že vám s něčím „frnknou“?

Nesmyslný obchodní název

Kde není Ďábel, tam pomůže Ďáblík? A není to protimluv? Řecké slovo diabolos v překladu znamená „pomlouvač“. Co chtěl tedy autor názvu spotřebiteli říci, když svůj cídicí prostředek nazval slovem, které bychom mohli přeložit jako (v lepším případě) „tlachálek“?

Možná namítnete, že slovo ďábel se v přeneseném významu běžně používá pro rychlost, výkonnost a kdoví co jiného. Kvůli tomu však nemusí nikdo tentýž nesmysl opakovat v názvu svého produktu. Navíc to rozhodně není originální. Za nás tedy palec dolů.

Vytváříme dobré názvy, ne špatné

Obchodní název „Pa – Co“ ? A jak se to čte? PAKO? A kdo to má být? Provozovatel? Nebo zákazník? – Tohle je prostě název každým coulem z úplně jiné dimenze.

Vymyšlení produktového názvu

No a tady máme kapesníčky, které přímo v názvu uvádějí jedno z možných doporučení, co vše s nimi můžete utírat. Tedy není to tam úplně doslova. Přesto by distributor mohl zvážit, zda je nezbytné trvat v českém prostředí na názvu, jehož psaný zápis u nás evokuje něco tak jednoznačně nechutného.

Zvažujete jaký obchodní název by měla mít vaše firma, služba, produkt, projekt… Nejste si jisti, co je vhodné a co ne? Chcete se vyvarovat zbytečných chyb. Pořiďte si naši příručku Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky. Předejdete zbytečných chybám a ještě se pobavíte.






›› Zpět