rešerše webu







Tvorba názvu

Po mnoha a mnoha letech, kdy různým klientům na klíč vytváříme obchodní názvy, jsme se rozhodli naše zkušenosti a poznatky shromáždit do ucelené tištěné knihy. Naší představou je jakási kuchařka, v níž jeden díl bude věnován tvorbě názvu krok za krokem, ve druhém budou inspirační příběhy uznávaných názvů a značek.

Zatímco první část knihy bude složena převážně z našich zkušeností, z praktických postřehů a odborných doporučení jak vytvořit název firmy/značky, druhá část nás už nyní značně zaměstnává nečekaně rozsáhlými rešeršemi. Ve výrazné míře se totiž potvrzují naše obavy, že celá řada tuzemských značek má svou historii zachycenou buď jen stručně na svém webu (s nejrůznějšími chybami), nebo v podobě krátkých článků v populárních časopisech. Kvalitních monografií z oblasti tuzemské korporátní historii je nemnoho. Hledáme tedy v archivech, v dobovém tisku, mezi sběrateli…

Samozřejmě se taky snažíme kontaktovat současné držitele obchodních značek. Včera jsme ale nečekaně narazili v tiskovém oddělení společnosti Vitana. Na naši žádost, že chystáme k vydání knihu o známých obchodních názvech a rádi bychom do knihy zařadili i krátký medailonek jejich obchodní značky (stručná historie + vysvětlení názvu Vitana), nám napsali:

„Dobrý den,

děkujeme za zajímavou nabídku, kterou však nemůžeme využít. Důvodem je fakt, že tato aktivita není v souladu s naší aktuální marketingovou a komunikační strategií.

S pozdravem

Milan Linka
tiskový mluvčí
Vitana, a.s.“

No, tak jsme si ten velko-marketing významného brandu představovali nějak jinak. Co je tedy jejich „aktuální marketingovou a komunikační strategií“? Vždyť po nich chceme jen krátké vyjádření k historii značky! Nedá se nic dělat. K pozitivní prezentaci zdarma nikoho nutit nemůžeme. Přitom Vitanu bychom v knize měli opravdu rádi. Je to brand s opravdovou historií. Snad se nám podaří dát dohromady, alespoň pár relevantních informací z jiných zdrojů. Uvidíme…

  • UPDATE 25. 2. 2014: Jak to s naším pátráním dopadlo, si můžete přečíst v úspěšně vydané knize, která právě vychází pod názvem: Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky.

  • Zdeněk Bauer

  • Další související informace najdete na webu www.TvorbaNazvu.cz.

  • Knihu Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky můžete za výhodnou cenu pořídit přímo na webu nakladatele, tedy na adrese www.NZB.cz.







›› Zpět