rešerše webu







26.5.2013, ToSiPiš.cz: HOMEInternetový marketingVýzkum, analýzy

Prodejní tahák KFC

V uplynulých měsících jsme pracovali na několika projektech zaměřených na marketing research. Takový marketingový průzkum trhu má například za cíl sbírat informace o zákaznících a konkurenčních obchodech (vůči našim klientům). Vedle sběru a třídění balíku relevantních dat je to ale pokaždé taky příležitost pro odhalení nejrůznějších marketingových špílců. Roztodivné nápisy v zákulisí českých obchodů nezklamaly ani tentokrát…

Prodejní zákulisí KFC: Nabídkový Tahák

Začneme jedním tahákem z pera Coronela Sanderse, respektive managenentu Kentucky Fried Chicken. Tahák jsme našli umístěný pod displejem pokladního terminálu hned v několika různých pražských KFC. Jestliže se půjdete nacpat porcí Kentaky fast-foodu, počítejte s tím, že před zaplacením budete možná ještě vybídnuti k rozšíření svého nákupu:

Když si koupíte
 →  salát
 →  Navrhuji doplnit menu o kukuřici nebo salát
Když si koupíte
 →  kuře
 →  Doporučuji navýšení menu o porci kuřete nebo 3 Hot Wings
Když si koupíte
 →  kukuřici
 →  Nabízím vám doplnění menu o kukuřici nebo hranolky

Teď si možná říkáte, že se tomu taháku chceme smát, ale opak je pravdou. Jak často totiž v českém obchodě narazíte na prodavače, který vám něco konkrétního nabídne? Když jsme analyzovali naše poslední průzkumy trhu zaměřené na chování retailových prodavačů, ukázalo se, že naprostá většina (96 %) prodavačů vlastně jen doplňuje zboží, případně hlídá regály.

Když už jste v nouzi, prodavač vás rámcově nasměruje. (Aby s vámi k hledanému regálu došli a ujistili se o vaší spokojenosti, na to samozřejmě zapomeňte.) V osmi procentech sledovaných obchodů se nás prodavači zeptali, co konkrétního hledáme. Wow! Pouhé jedno procento prodavačů se nám v nějaké formě snažilo nabídnout i jiné zboží. – To je samozřejmě zoufale málo.

Prodejní tahák Kentucky Fried Chicken

Část problému je samozřejmě v tom, že střední a větší obchody vlastně žádné prodavače nemají. U kasy sedí pokladní, u dveří stojí ochranka a zbytek personálu tvoří doplňovači zboží. – Prodavači se stali ohroženým druhem. Mohli bychom je snad ještě čekat v malých obchůdcích a večerkách, ale i tam jsou vymírajícím druhem. Škoda, škoda. Alternativní zboží vám už sami od sebe nabídnou málokde. Vlídného slova se téměř nedočkáte…

Proto: Ať už je náš vztah k fast-foodu a KFC jakýkoli, za svou nabídkovou nápovědu od nás KFC dostává velkou pochvalu! Asertivní spotřebitel koupí, co skutečně chce, a ti ostatní se prostě musí učit nakupovat.

Život samozřejmě chutná skvěle i bez KFC :-)

Co běžně neuvidíte: Třídění vyřazeného zboží

Ani pohled do skladu prodejny Interspar na severu Čech není míněn jako výsměch, bez ohledu na to, že tak nějak působí komicky sám o sobě. Až nečekaně prostým způsobem vyhrazený prostor na vratky pro dodavatele, zboží stažené na požadavek, zboží určené k odpisu, zboží určené ke slevě či nepoživatelné zboží, plní alespoň v rámci českého prostředí svůj účel.

Likvidace zboží v Intersparu

Tak přece jen v některých obchodech třídí, co je a co není k lidské spotřebě…

Třídění zboží

Samozřejmě, že klíčová cedule je opřena dole u nákupních košíků: AKCE – Pivo Kozel zdarma

Pokračování zase někdy příště…






Další související galerie s humornými nápisy

Veselá videa (výběr)


›› Zpět