rešerše webu







původní slogan na firemním autě Seznamu

Donedávna jsme v televizních reklamách mohli v souvislosti s vyhledávačem Seznam.cz vidět a slyšet slogan „Seznam – Najdu tam, co neznám“. Nyní ovšem Seznam přistoupil ke změně svého mnohaletého claimu.

Seznam – Najdu tam, co neznám“. – To je samozřejmě jednoduchý a snadno zapamatovatelný rým. Problém je už s tím, co vlastně vyjadřuje. Chci totiž skutečně najít, co neznám, nebo co hledám? – Však si také webová komunita kvůli tomuto sloganu ze Seznamu dlouho dělala vtípky. Nejpozději od roku 2004 se fandové Googlu začali ve webových diskuzích vůči Seznamu vymezovat sloganem „Seznam – Najdu tam, co neznám, Google – Najdu tam, co hledám“.

Nový claim Seznamu

Nyní Seznam přikročil ke změně, což je odvážné i chvályhodné zároveň. Nutno ale říci, že volba nového claimu není nejšťastnější. Místo vytvoření nového sloganu totiž Seznam začal používat zřejmě nikým nezaregistrovaný lidový výtvor, který byl doposud používán pro vyhledávač Google. Ano, jedná se přesně o ten slogan, který byl v letech 2004–2010 spojován s vyhledávačem Google. Pro příště tedy nikoli Google, ale Seznam – „Najdu tam, co hledám“. Webová komunita se takovému jednání samozřejmě vysmála…

Jistá pachuť bude bezpochyby ještě nějakou dobu přetrvávat. Ostatně, když jsme v agentuře abcRedakce.cz před časem pro jednoho klienta zpracovávali analýzu jedinečnosti některých používaných značek, zdokumentovali jsme podobných případů kontroverzního kopírování hned několik.

původní slogan Seznamu na jeho firemním automobilu

Zdá se tedy, že kreativci nemají u Seznamu na růžích ustláno. Už druhý seznamácký slogan a opět je spojen se souborem copywritingových chyb. A bylo by přeci tolik krásných, originálních a výstižných sloganů… Proč jen ze Seznamu neoslovili naše copywritery?

A co vy? Potřebujete lépe propagovat svou službu nebo zboží? Nechte si u našich copywriterů vytvořit návrhy pro nový název firmy nebo produktu. Nechte si u nás vytvořit slogan, který bude výstižný a originální. – Jedinečnost, to je to, co se v podnikání počítá!






›› Zpět